Tänk vad bra jag har det

Fortfarande efter nästan tre år som sjukskriven så finns det de människor som inte förstår att jag är sjuk. Underbara kommentarer som att jag minsann måste sluta att vila flera gånger om dagen och istället se till att stackars herr Ketchup slipper slita så mycket (för det gör han tydligen enligt andra) får jag höra titt som tätt liksom att jag har det så bra som bara jobbar 75%. För mig är detta otroligt kränkande att höra och varje gång jag får höra det så sparkas benen undan för mig. Jag har aldrig bett om att få bli sjuk och på grund av min sjukdom ha en begränsad arbetsförmåga. Det är inte många timmar på ett dygn som jag fungerar som innan jag blev sjuk. Mycket tid går åt att planera nästa steg för att kroppen och knoppen ska orka. Jag använder min kunskap jag fått, och får, från sjukgymnastiken för att kunna vara så avslappnad som möjligt och på så sätt kunna vila i nuet. När jag arbetat mina sex timmar stupar jag i soffan och vilar och tömmar huvudet på allt som fyllts på. 

 Jag kommer aldrig att bli frisk, hur gärna jag önskar det. Min läkare har skrivit i mitt sjukintyg att hon förslår en 25% sjukersättning dvs sjukpension. Ansökan är inskickad och nu väntar jag på svar. 

Bilden nedan har fått tillåtelse att använda av kvinnan som gjort den. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0