Godmorgon

Vi kör väl ett morgoninlägg innan vi drar igång dagen. Förra veckan var det tufft och jag kände att jag inte ville blogga med tanke på min smarta dotter. Jag var rädd att jag skulle komma in på det på ett eller annat sätt så då fick det bli uppehåll några dagar. 

Jag brukar aldrig skriva om mitt jobb, men idag ska jag göra det ur ett hur-fruketchup-tacklade-en-tuff-veckapespektiv. Förra veckan slog vi rekord på jobbet när det gäller sjuk personal. Vi var tydligen inte den enda förskolan i stan där personalen fattades så den stackars vikariesamordnaren hade en hel del att göra. Om vi sammamfattar det hela som så att inga springvikarier behövde gå arbetslösa så förstår ni nog att vi gick lite kort om personal. 

För att förtydliga innan jag fortsätter så sattes såklart barnen i fokus (som alltid). Vi går alltid ner på grundverksamhet när vi inte känner att något annat fungerar, just för att barnen inte ska bli lidande. 

Men så till hur jag med min sämre stresstålighet fixade med veckan. Jag är rätt stolt över mig själv. Varje morgon fick börjas med att överblicka läget, planera lite snabbt hur dagen skulle läggas upp för verksamhetens bästa. Sedan med jämna mellanrum andas och köra lite balansövningar från sjukgymnastiken för att kunna hålla kvar orken och lugnet. Tufft var det, men jag är så attans stolt över att jag lyckades hålla kvar fokus. För några år sedan hade jag varit i taket flera gånger om, men nu var jag kvar i det jag skulle. Så uppenbarligen har jag lyckats ta till mig kunskapen hur jag ska agera på ett bra sett. 
Men baksmällan kom som ett brev på posten. Det har behövts många små vilostunder under påsken för att inte klappa ihop, men bara känsla att jag klarade för veckan så bra som jag gjorde stärker. Sedan vill jag inte ha en sådan vecka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0