Vilken dag, och det är många timmar kvar

Vilken måndag det är idag! Började dagen i telefon, och det blev många samtal. Först två samtal om mitt lilla projekt jag håller på med, en väntad reaktion och en reaktion som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka. Sedan började jakten på en plats i telefonkön till barnmottagningen. Lilleman är inte riktigt piggelin, ett hiskeligt hostande och snörvlande nätterna igenom men det är inte förkylningssnörvel eller förkylningshosta utan det låter annorlunda, så det är pollen som spökar ännumera nu. Till sist fick jag prata med en trevlig människa (det är alltid trevliga människor jag får prata med där) så nu finns det recept på allerginässpray på apoteket senast i morgon bitti. Efter morgonens telefonerande så blev det en vända till sjukhuset (och komiskt nog korridoren bredvik barnmottagningen) för nu var det dags för lillemans besök hos logopeden. Det blev mycket ffffffffffff idag och det klarade han galant men efter alla mediciner var det väldigt mycket myror i brallan så det var svårt att koncentrera sig. Efter det blev det en tur ut på stora vägen där det asfalteras. Om man som jag sett blixten mcqueen ett antal gånger så kommer man helt klart att tänka på Bettan, det stora vidundret som fixar den guppiga vägen lite mindre guppig. 

Bettan i Carsfilmen
 
En väldigt lycklig lilleman var det som fick se Bettan, men han undrade varför Blixten inte var där. Ett stort WOW blev det när vi efter en stund i kö äntligen fick se maskineriet. 
 
Nu är lunch intagen, disk diskad (rättare sagt inställt i diskmaskinen), lilleman lämnad och jag ska snart blunda en stund för att sedan åka till jobbet. 

Trevlig måndageftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0