Stenen sten

Hur kul är det egentligen, det här med trädgård??? Jag vet hur många som helst som älskar trädgårdsarbete och tycker det är det mest fantastiska som helst. Dessa människor skulle aldrig kunna bosätta sig i en lägenhet och inte ha en trädgård att gå ut i. Det finns de som påstår att om man är uppväxt i hus så vill man minsann bo i hur när man blir vuxen. Jag är uppväxt i hus alltså borde jag vilja bo i hus med tillhörande trädgård. Men vet ni en sak, jag tillhör inte dem!!!!! Jag skulle gärna bo i lägenhet, bara jag hade en minimal uteplats, givetvis utan rabatter eller gräsmatta, bara lite plattor. För det är hur tråkigt som helst att hålla på i trädgården. Hade min mamma hört mig säga det hade hon garanterat sagt att "man är inte vuxen förrän man vill arbeta i trädgården" precis som att man "inte är vuxen förrän man manglar lakan".
Tillbaka till trädgården igen. När vi flyttade hit för 7 år sedan så hade vi en rabatt, den "råkade" herr ketchup köra över med gräsklipparen och inte sörjde jag direkt över den lilla "olyckan". Rabatten har vi sedan försökt att utplåna helt och bara ha gräs där men en liten, eller snarare stor, detalj har stoppat vårt projekt, nämligen sten. En gigantisk sten har bestämt sig för att bo i vår trädgård och denna gigantiska sten är så gigantisk att grävmaskinen (visserligen modell mindre) som vi hade här när vi skulle bygga altanen inte kunde rubba den. Så stenskrället är kvar. Vi har försökt att göra något vettigt med ytan runtomkring. Jag har föreslagit gräs men nej, det kan man inte ha så nära stenen säger herr ketchup för då kan man skada gräsklipparen när man klipper gräset (ännu en anledning att inte ha trädgård). Förra året försökte vi ha något som liknade trädgårdsland där men det slutade med att (o)gräsmattan gjorde vad den kunde för att sluka mina jordgubbar fullständigt så det var ingen idée det heller. Men nu ska det blir ordning och reda. Förra veckan inhandlades pallkragar, och idag mellan regnskurarna har vi tagit itu med projekt gömma sten. 
 
 
Visst blev det tjusigt!!!! Men fy för den lede vad tråkigt det var att hålla på med att köra jord, förflytta gräslök, blommor, rabarber och jordgubbsplantor fram och tillbaka. Men har man sig i leken gett får man leken tåla så det var bara att ta itu med eländet. Jag misstänker att det inte ser lika trevlig ut om ett tag när ogräset gör sig tillkänna, men den dagen den sorgen. Det såg fint ut en dag åtminstone. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0