Viktiga beslut tagna

Beslut nr 1 är angående eftermiddagens aktivitet. Idag överger jag easyline och ställer mig 1,5 timme och trampar härhemma istället. På det viset har jag inte så mycket dåligt samvete när jag kolla på femmilen. 
 
Det andra beslutet är var jag ska arbeta om några veckor. Och vet ni, det här beslutet togs egentligen redan i fredags eftermiddag strax efter 2. Självklart är det alternativ nr 1 som gäller, det andra alternativet var egentligen aldrig något alternativ när förutsättningarna presenterades för mig. För om jag skulle gå på det så hade det inte tagit många veckor innan det smällt till igen och jag hade tagit ett gigantiskt steg bakåt. Om vi säger så, jag var inte så glad på min chef i fredags. Jag tycker hon kunde talat om redan i måndags att jag skulle vara på tre avdelningar och bara arbeta eftermiddagar för då hade vi inte behövt lägga tid på att besöka det stället. Men jag vet inte varför hon agerade så, men det fanns förhoppningsvis någon orsak till att hon gjorde som hon gjorde.  
 
Varför skrev jag då som jag gjorde i fredags och lät er tro att jag inte visste hur jag skulle göra. Jag valde att lägga fram det på det viset istället för att skriva vad jag egentligen kände för då är risken väldigt stor att mina ord inte hade varit så trevliga. Sedan ville jag också ha in era åsikter ifall någon kunde se något som jag inte tänkt på. Samtliga som kommenterat (många har skickat pm på facebook) tycker alternativ 1, det som jag redan bestämt mig för. Och det känns väldigt skönt och det är ännu mer längtan jag känner nu till jag ska börja arbeta igen. Så min lille Nisse Blå får vackert rulla på stora vägen ett tag till även om det blir några minuter kortare än innan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0