Trött, tröttare, fru Ketchup

Idag är jag riktigt sliten och skulle göra vad som helst för att få sova till i morgon bitti. Veckan har gått ovanligt bra så det är väl inte så konstigt att det kommer en dag när man känner sig sliten. Lördagar är det mycket i ketchupfamiljens hem. Klockan ringer 7 trots det inte är jobbedag. Kvart över 8 åker herr ketchup och lilleman till simskolan och en timme senare kör jag storasyster till simträningen. Strax före 10 är herr ketchup och lilleman hemma igen och halv 12 ska storasyster hämtas. Efter det är det lunch och sen kan vi börja med helgens alla "måsten". Det finns de som säger att vi ska lägga ner alla dessa måsten men jag undrar då vem som ska städa (nej, vi städar inte ihjäl oss direkt här hemma), tvätta osv. Just nu sover lilleman i soffan, storasyster med kompis leker däruppe och herr ketchup är ute och springer då han inte kan göra det i morgon för då är det kyrkan och storasyster ska sjunga. Jag gissar att det blir soffläge för mig hela kvällen då jag är bra sliten redan och det brukar inte bli någon bra kväll då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0