Saknade ni mig igår?

Jag lovar, hade jag skrivit något igår hade hela inlägget behövt censurerats då min dag var så genomhemsk en dag bara kan bli. Även om det bara är några dagar kvar till påsk så hade den värsta häxan av de alla redan infunnit sig i vårt hus och vem det var kan ni nog lista ut. Fy för den lede vad kasst jag mådde. Förmodligen var det allt som hänt tidigare i veckan som landade och därför blev det som det blev. Tog mig trots att jag mådde dåligt iväg till gymet för mitt söndagseasylinepass men inte ens det kändes bra. Tungt var det och jag hade överhuvudtaget ingen som helst uthållighet. 
 
Idag känns det betydligt bättre även om jag känner av gårdagen. Jag bestämde mig för att göra något bra och få ut allt skit ur kroppen så jag bestämde mig för att gå på pensionärseasyline. Trots mitt mindre snälla smeknamn så är det ingen lätt historia. På schemat står det xbasic men den som någon gång varit på EL vet att allt beror på en själv hur mycket man får ut av det. Och jäklar vad jag slet idag, jag lyckades tömma mig till 100% men lagom till jag klev ut ur salen så kände jag ett behov att göra ytterligare någonting. Jag ställde mig på crosstrainern 15 minuter och körde sen lite axlar. Det var så underbart. Körde sen hem men väl hemma kände jag att jag inte fått nog. På med löparskorna (efter att blåst dammet av dem) och sedan gick och sprang växelvis 1,5 km. Mitt onda knä kände jag av då knästödet var hemma och konditionen var någon helt annanstans. Tänk att det kan vara så skönt att få plåga sig, för det var verkligen en plåga idag. Men nu efteråt känns det riktigt skönt. Nu känner jag att jag fått allt elände helt ur mig och det är dags att få till en bra vecka. Imorgon ska jag till jobbet, och det känns riktigt bra. Nu äta lunch!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0