Ny dag

Idag ska jag till jobbet, eller rättare sagt mitt förra jobb. Nu ska skåp tömmas. Massa kramande kommer det att bli och en och annan tår. Jag har trivts så otroligt bra på den förskolan, även om det varit tungarbetat. Men barnen har varit fantastiska (det är iofs alla barn) och det föräldrasamarbete som finns har varit kanon. Sammanhållningen bland personalen har varit fantastisk då det varit ett givande och tagande. De jag har arbetat med är alla goda pedagoger (oavsett utbildning) och alla har strävat efter att få till det så bra som möjligt för barnen. Alla har fått komma till tals och allas åsikter är lika viktiga, vilket jag genom de år jag har arbetat lärt mig att det inte är en självklarhet. Så jag kommer sakna mina kolleger väldigt mycket. Men när det nu är som det är så måste jag gå vidare, och jag ser positivt på den förändring som blir. Det mottagandet jag fick när jag hälsade på på min nya arbetsplats var så positivt och nu ser jag fram emot att börja där. På väg hem tänkte jag svänga inom där och säga hej och lämna lite grejer t ex mina jobbkläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0