Handlingskraftig dotter

Storasyster i familjen är en handlingskraftig ung dag som vet vad hon vill, på gott och ont. Förra veckan klagade hon på att favorityoggin inte smakade som vanligt. Jag, som den elaka mamma jag är, bad henne sluta tramsa sig och äta upp istället. Storasyster var väldigt envis och sa att nej, det går inte, yoggin smakar som godis. Säkert tänkte jag men tillsist gav jag med mig och smakade yoggin och ja, den smakade godis. Sommarbärssmaken hade bytts ut mot någon konstig tuttifruttismak och var på tok för söt. Eftersom vi skulle ut på vår lilla resa så diskuterades inte saken mer utan föll i glömska. Men i måndags morse när frukosten skulle intas och ny yoggi öppnades var det samma sak, yoggin smakade godis. Storasyster bestämde då sig för att kontakta Valio som tillverkat yoggin och i mailet skrev hon såhär: 
 

Hej

Jag är en tjej på 9 år som älskar er yoghurt sommarbär. De sista gångerna har den smakat jättekonstigt, nästan som godis och jag gillar inte godis till frukost. Har ni ändrat på receptet eller är det något fel på yoghurten?

 Från xxx
 Ps har ni ändrat receptet, ändra då tillbaka till det gamla receptet igen för då var den godare. ds
 
 
 
Två dagar senare kom svaret:
 

 

Hej xxx

Tack för ditt mail till oss på Valio.

Vad roligt att du tycker om vår sommarbär J

Det låter om det har varit en lite produktionsstörning .

Om du kan maila mig din adress och utgångsdatumen på yoghurten så skickar jag naturligtvis ersättning för dessa.

Med vänlig hälsning

Sofi

Valio Sverige AB

Konsumentservice

 

Nytt mail skickades iväg med adress och bäst före datum och idag kom svaret och den här gången i brevlådan. 

 

 
Förutom värdecheckarna låg även en reflex och en penna. Snacka om att storasyster var lycklig. Det viktigaste av allt är att hon lärt sig att framföra sina åsikter och ifrågasätta, värdefulla kunskaper att ha med sig i livet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0