Guld-Johan

Vilken dag det blev. Först Vasaloppet med seger till Jörgen Aukland (norrbagge) men det Brinken var inte långt efter och körde in på en hedersam fjärdeplats. 30 minuter efter de första hade passerat mållinjen i Mora var det dags för starten i VM:s sista distans dvs femmilen för herrar, klassisk med masstart. Norrbaggarna har fullkomligt krossat nästan allt motstånd i VM och Northug var favortitippad även Johan Olsson hade stor chans. Jag valde som bekant att stå på crosstrainer och ställde mig på den en halvtimme in i loppet. Och vilket lopp det blev. Efter bara någon mil stack Johan och fick den sympatiske schweizaren Dario Cologna med sig. Men deras samarbete blev kortvarigt, i en utförskörning föll Cologna och Johan fick i 3,5 mil köra helt själv. Inte förrän på upploppet vågade jag hoppas att han skulle klara det och självklart gjorde han det. Ett välförtjänt guld till Johan Olsson blev det. Mitt i denna dramatik står jag på helvetsmaskinen, jag menar crosstrainern, och trampar på. Det blev 103 minuters trampande och nu några timmar senare känns det i kroppen. Fy för den lede vad slut jag är, det känns både i rygg, ben och armar. Undra hur jag ska må i morgon? Men i huvudet känns det fantastiskt, snacka om att tömma huvudet på elände och trots att jag är helt slut har jag fått massor av energi. 
 
Och hur det gick i VM? Facit blev 6 silver och 1 guld, mer än godkänt till våra fantastiska skidåkare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0