Glömde en sak igår

Jag var hos psykologen igår eftermiddag. Det var över två månader sedan sist då jag trodde att efter jul skulle allt rätta till sig igen och att jag skulle börja arbetsträna. Så blev det inte riktigt utan jag dippade rejält istället och det var bara att ringa och försöka fixa hjärnskrynklar tid. nu äntligen hade jag tid och där var ett och annat att prata om. 
Det som tog mycket tid var allt strul som är nu med försäkringskassan. Jag beskrev oron jag kände att inte ha koll på läget och hur det speedar igång mig. Då sa han något bra. Han frågade om jag gjort det jag skulle, och det har jag självklart gjort. Bra sa han då, släpp det här nu, nu ligger det i andras händer. Och plötsligt blev allt så enkelt, jag behöver verkligen inte bry mig, nu får andra göra det de ska. Att jag sedan inte kan planera mitt liv är en annan sak. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0