Beslutsångest

På mötet i måndags togs beslutet att jag slutar på min förskola och ska börja på en annan. Jag fick två valmöjligheter av min chef och idag har jag varit och tittat på dessa ställena.
 
Ställe nr 1  har jag varit på vid jul när det varit sammanslaget. Den aktuella avdelningen är en småbarnsavdelning med 16-17 barn men inte alla samtidigt. När jag kom in i hallen kände jag redan där ett lugn och efter att tittat runt och pratat med personalen kände jag fortfarande lugnet. Min Nisse Blå kommer att få rulla men det blir kortare sträcka än vad jag har idag (eller rättaresagt, när jag arbetade på min fd arbetsplats). 
 
Ställe nr 2 är en förskola med två avdelningar där man måste gå igenom den ena avdelningen för att komma in på den andra. Hallen är gemensam för de båda avdelningarna och där är sammanlagt 30 barn men då nästan alla barn är schemabarn är de inte där samtidigt. Förskolan är placerad i ett servicehus och i andra änden av servicehuset finns ytterligare en en-avdelningsförskola som det samarbetas mycket med. Väljer jag den förskolan kommer jag fram till sommaren arbeta på samtliga tre avdelningar i "huset" och mestadels eftermiddagar (detta går inte att ändra). Dock har jag cykelavstånd till den förskolan. 
 
Vilken tycker ni jag ska välja???? 

Kommentarer
Postat av: Jessica Sandén

Någonstans tror jag att du redan har bestämt dig. Lyssna på din magkänsla. Vilket ställe tror du skulle passa dig bäst? Av det du skriver så låter det i mina öron som om alternativ nr 1 är aningen lugnare och det är väl just det du behöver. Eller?

2013-03-01 @ 16:38:20
URL: http://www.trullsans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0