Skrivtorka

Jag hade tänkt skriva ett långt och trevligt inlägg om helgen men lagom till jag blev färdig att skriva så försvann alla dessa fina formuleringar jag hade tänkt ut. Visst är det typiskt, och jag som hade så mycket som jag tänkt skriva. 
 
Helgen började bra. Jag tog en vända till den förskolan som jag ska arbeta på i höst och även denna gång kändes det så underbart härligt. Jag ser fram emot den 12 augusti även om det känns tråkigt att inte komma tillbaka till de underbara kollegor jag har idag. 
På kvällen blev det spontanmiddag med grannkärringen med familj. Korv med bröd fixades, vilket smakades helt underbart, snacka om underskattad mat!!!
 
Lördagen började med att klockan ringde halv 8. 1,5 timme senare rullade bilen med mig och grannkärringen 7 mil söderut till the big city med många affärer. Observera att det bara var jag och grannkärringen, inga män och inga barn var med. En helt otrolig händelse, vi hade rymt från spis och tvättmaskin. I the big city fick vi börja med att ta itu med herr ketchups lista med saker han skulle ha. Inne på biltema studerade jag listan nog, och vet ni vad han skulle ha???? FETT! Och det var jag tvungen att åka till biltema för, han kunde fått massvis av sin fru istället!
 
Efter biltema blev det mycket trevligare. Många klädaffärer klarades av och det blev tyngre och tyngre packning medan det på kontot blev mindre och mindre pengar. Ikea blev det sedan och där fick jag minsann ligga mer än en gång. Speciellt naket och sensuellt var det dock inte men skönt var det med alla dessa soffor som bara var tvungna att provas. Efter Ikea blev det citygross, och där pippades det hejvilt. Visst är det smidigt att pippa i affären, man har full koll på hur mycket man handlar för och det går så mycket smidigare när man kommer till kassan. Efter en vända till Ikea för den obligatoriska mjukglassen styrdes bilen hemåt igen med två mycket nöjda småbarnsmammor som innan vi sa hejda konstaterade att en repris måste det bli. 
 
Idag har det varit betydligt lugnare, och imorgon är det måndag igen. Två veckor kvar att jobba, nedräkningen har börjat!

Kommentarer
Postat av: TantGlad

Man behöver inte ha sådana krav på sig själv när det gäller att skriva. Det blev ju bra.
Ja på ikea har dom mycket, och visst går det pengar.
Ha en jättefin dag nu! Kraaaam från mig!

2013-07-03 @ 06:24:23
URL: http://TantGlad.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0