Sista veckan

Då var det sista veckan innan skolavslutningen. Snart att försvinner några måsten som att läxor ska fixas, skolväska packad och gympakasse ej glömmas. Visserligen gör storasyster detta själv många gånger men bara för att hon numera är tvåsiffrig så betyder inte det att hon klarar allt. Även om det inte är semester än på några veckor så kommer det nog att kännas det lite som semester i alla fall från och med nästa vecka.
Fast det är inte många veckor kvar till semestern. I och med att semestern börjar så slutar jag på min underbara arbetsplats med mina underbara kolleger. Till hösten ska jag börja arbeta på ......, ja säg den som vet. Fortfarande är inget klart, om jag är frustrerad? Oooonej, hur kunde ni tro det???? Jag försöker släppa det och tänka på de fantastiska veckor jag har kvar i stället men trots det så maler det i bakhuvudet på mig att ingenting är klart ännu, och bara på grund av min sjukskrivning och att jag inte ska tillbaka till mitt förra jobb. Som jag fortfarande saknar och önskar att jag hade fått vara på men jag vet att det inte är något ställe som är så lysande för mig att vara på nu på grund av min sjukdom.
Ikväll är det dags för sista ap-träffen i hönsgården för den här terminen, den ser jag fram emot, för sista träffen på våren brukar inte riktigt bli som de andra.

Kommentarer
Postat av: Fröken iDA

Hoppas att du snart får besked. Skönt närmande kan gå vidare och bara fokusera framåt.

2013-06-11 @ 00:26:11
URL: http://idakoden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0