Pensionärsvurpa

Idag har det hänt som jag anat skulle hända. Jag som enbart är 25 år (ja, jag vet det är fult att ljuga, 37 år 7 månader 29 dagar 20 timmar och 40 minuter ska det vara) har gjort en riktigt pensionärsvurpa. Förlåt svärfar, min ännu äldre moster med bihang, min gamla faster med bihang och alla andra pensionärer, men pensionärsvurpa är det rätta namnet för det jag har råkat ut för.

Jag har snubblat på en mattkant!!!!

Ja, skratta ni hånfullt bara men så kul var det inte. Det var i förmiddags det hände, i köket. Där det fram till idag har funnit en väldigt fin hemvävd matta som jag bara älskar, har haft sin plats. Ett antal gånger har jag (och även herr ketchup har gjort det och han är 6 månader och fem dagar yngre än mig) snubblat till på mattskrället som den kära mattan numera kallas för. Varje gång det har hänt har vi lyckats stå på benen och ingen större skada har skett även om tanken funnits "tänk om jag ramlat". Idag var det inget "tänk om jag ramlat", idag föll jag med ett brak pladask på köksgolvet. Fy Fabian vilken smäll det blev. Men jag överlevde (som om ni inte förstod det) men det gör så in i bombens ont i ryggen. Helt mörbultad är jag och varje djupt andetag känns.
Eftersom varken jag eller herr ketchup blir yngre så tog vi beslutet ikväll att mattskrället skulle ut. Så numera ser det ut så här på köksgolvet, matfritt, och så ska det förbli!

https://cdn3.cdnme.se/4053946/6-3/pic_51cc918b9606ee0d261f10c2.jpg" class="image">


Kommentarer
Postat av: Fröken iDA

Skönt att det är mat-fritt nu när ni inte har någon matta som kan suga upp maten. ;-)
Skönt att vurpan gick bra.

Svar: Vilken tur att en fröken läser bloggen och kan tala om vilka stavfel jag gjort.
fruketchup.blogg.se

2013-06-30 @ 15:21:24
URL: http://idakoden.se
Postat av: Fröken iDA

Inte meningen att vara besserwissig, men det var ett roligt och i sammanhanget passande stavfel. :-)

Svar: Inte en chans att jag tycker du är besserwissig, och jag håller med om att det blev ett väldigt passande stavfel.
fruketchup.blogg.se

2013-07-04 @ 12:44:08
URL: http://idakoden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0