Näverskålen

Så har det varit besök i ketchupfamiljens hus igen. Den här gången en gammal moster, en kusin, en kusinsambo och en byracka av den sötare modellen. Intensiva men trevliga dagar har det varit. Som alltid när jag och min gamla moster träffas så sker det en flytt av näverskålen. Denna näverskål är ett arv efter min mormor och eftersom alla vet vad jag tycker om näver (säger som herr ketchup, det duger att tända grillen med) så anmälde jag mig som ickefrivillig att ge näverskålen ett nytt hem. Det är bara det att min gamla moster smugglade ner den bland mina saker så jag fick den i alla fall. Men jag såg till att hon fick tillbaka den. Och så har det håll på i fem års tid. Det gäller att gömma den väl, och man får ta hjälp av andra att se till att näverskålen byter ägare. Men alltid när den flyttar så finns det en present i den, senast en fin liten matlådekasse. Nu är det bara att börja planera vad som ska ligga i skålen när den ska flytta om några veckor, och vem som ska hjälpa mig den här gången hihihihi


Kommentarer
Postat av: Ingalill "gammal moster"??

Hej du, vad menar du med gammal moster?? Det är den yngsta mostern du har!! ;) känner inte mig äldre än 100. Du kan säkert hitta på ngt, ska börja leta redan på midsommarafton!! Kram från gamla mostern.

Svar: "jag har en gammal moster, som heter Ingalill" *sjunger det vackraste jag kan*
Puss på dig!
fruketchup.blogg.se

2013-06-08 @ 22:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0