Äntligen

Idag har ännu ett möte om min framtid avklarats. Tanken var att det skulle bli klart var jag ska arbeta i höst men eftersom det har strulat så många gånger förr så hade jag inga större förhoppningar att det skulle bli klart den här gången. De vakanser som fanns diskuterades men eftersom ingen av förslagen innebar att jag skulle kunnat arbeta 100% på dem, så kände jag att då kunde jag klara mig utan dem. Det hade inte varit speciellt lyckat att den dagen jag kunde börja arbeta fullt behöva vara på flera olika ställen att arbeta.
Jag kände hur jag tappade lusten till allting och fick ett smärre utbrott och tårarna sprutade och jag hade väldigt stor lust att säga upp mig och skita i allting då min chef kom med ytterligare ett förslag, nämligen stället jag ratade i våras. Den här gången så villkoren helt annorlunda ut. Jag skulle bara vara på en avdelning och jag skulle gå på "normala" arbetstider, inte vara på tre avdelningar och inte heller bara arbeta eftermiddagar. Plötsligt fanns det ett vettigt förslag. Efter lite betänketid sa jag att jag ville gå dit och hälsa på igen och se om jag fick den rätta känslan, och vet ni, känslan var där!!!!!!

Så efter några för mig jobbiga veckor utan framtidshopp så vet jag äntligen var jag ska vara och det känns riktigt positivt. Från och med den 12 augusti så börjar jag på min nya arbetsplats, som jag har cykelavstånd till. Så till hösten lär det bli cykla av, om energin till det bara finns. För är det något som jag vet tar på mina krafter är det att gå eller cykla.

Nu dags att släcka ner för ikväll och börja slåss med myggorna. Sov gott och dröm fina drömmar.


Kommentarer
Postat av: Moster

Grattis, du ser att löser sig. Ibland tar det längre tid, gäller att inte ge upp hoppet!

2013-06-17 @ 22:34:40
Postat av: Fröken iDA

Lycka till med nygamla jobbet! Synd att det inte blev ute hos oss. Kram

2013-06-18 @ 22:43:33
URL: http://idakoden.se
Postat av: Annika

Hurra för dig. Vilken bra sommar du kommer att få nu då du vet vad du ska göra till hösten. Hoppas att den där rätta känslan håller i sig. Kram på dig och ha en fin midsommar.

2013-06-19 @ 18:55:44
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: TantGlad.bloggo.nu

Så jättebra för dig!
Önskar dig en fin och skön Midsommar nu!
Varm kram från mig!

2013-06-21 @ 07:41:20
URL: http://TantGlad.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0