Sportlov

Så har då sportlovet börjat på riktigt. Det känns visserligen som att lovet varat länge redan med tanke på hur sista halvan av förra veckan så ut här hemma med alla sjukdomar. Barnen är helt pigga igen medan jag fortfarande har min berömda hosta med ett rivjärn i luftrören samt 30 liter snor i näsan, jag är ju inte bara sjuk i huvudet nu utan även sjuk på riktigt som Herr Ketchup sa häromdagen med glimten i ögat. 
 
Dagen kunde börjat betydligt bättre än den gjorde. Herr Ketchups klocka ringde halv 6 då han ska till jobbet och vila upp sig, han får ju arbeta så hårt här hemma (IRONI!!!). Jag vaknade givetvis men lyckade somna om efter en liten stund. Sedan vaknar jag halv 7 av att någon KLAMPAR (tycker jag det låter som) uppför trappan, går in på storasysters rum, smäller upp rullgardinen för att sedan gå in i sovrummet där jag och lilleman försöker sova och börjar smälla med lådor. Jag frågar vad ¤(/&#%/# han sysslar med och får till svar att storasyster ska upp till skolan. Jag kan lugnt meddela att Herr Ketchup fortfarande lever även om han inte stod speciellt högt upp på min lista över personer som jag tycker väldigt mycket om. Han har dock avancerat uppåt på listan rätt så rejält efter ett förlåt. 
 
När jag kan sova så gör jag det. Det vill säga, om jag inte måste gå upp och barnen för en gångs skull sover, då sover jag med. Den halvtimmen, timmen, timmarna extra jag får sova underlättar väldigt mycket under dagen och gör att jag fungerar betydligt bättre. Jag är ingen nattuggla och sitter upp halva nätterna utan jag ser till att komma i säng tidigt, framförallt när jag vet att dagen efter är energikrävande. Och energikrävande är det när både jag och barnen ska vara hemma och jag därför inte kan vara säker på att jag kan vila middag. 
 
Vårt sporlovsprogram innehåller inte speciellt mycket sportande (undantagsvis längd-VM som börjar på torsdag). Istället blir det mycket soffhäng och massa mys då det fungerar bäst för mig. I mitten av veckan får vi finbesök och sen drar 75% av familjen till sydligare breddgrader. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0