Ska du inte skriva något?

fick jag höra för en stund sedan. Så här, på allmän (tja, från en person åtminstone) begäran så kommer här ett inlägg.
 
Dagen började någorlunda. Efter en natt då den ena rumskompisen snarkade de värsta snarkningar jag hört och den andre rumskompisen (och även sängkompisen) hade mig som benstöd så var jag inte direkt pigg när sängkompisen tyckte att jag skulle vakna när klockan var kvart över 6. Frukost intogs sedan blev det vila innan dagens aktivitet tog vid. Tre stora och tre små tog sig till tropikariet för att titta på mer eller mindre trevliga djur. Det började bra, fina fiskar och hajar inspekterades och småfiskar knagade på fingertopparna. Sedan skulle vi in i regnskogen. Där förstod jag att det fanns sådana djur utan ben samt djur med 8 ben. Med lilleman i famnen tog det ca 15 sekunder att ta sig igenom. Efter det kollade vi in krokodilen, den var stilla.
 
Men sedan kom det värsta stället, där ormarna och spindlarna fanns. Min kära kusin (som jag efter denna upplevelse är evigt tacksam) gick före och rekade och talade om exakt var jag skulle gå och framförallt var jag skulle titta. Huga, behövde jag säga att pulsen låg på sisådär 183 och att svetten rann värre än efter ett easylinepass. Väl passerat så kom vi till gulliga apor som sprang omkring och spanade in oss. Efter lite lek var det dags att kolla in affären där det efter tårar och tandagnissel och en snäll moster var dags att lämna stället med några gosedjur i sällskap. Lunch intogs i ett överfullt gyllene måsen till barnens stora glädje och sedan hem. Under färden hem stod lilleman för underhållningen tills han slocknade två minuter hemifrån. Väl hemma intog jag soffläge och här sitter jag ännu. Om vi säger så, dagens sista timmar känns betydligt bättre än dagens första timmar. Snart sova, men jag funderar starkt på att flytta den snarkande rumskompisens säng två våningar närmre jordens mittpunkt så jag bara behöver väckas av sängkompisen. Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0