En liten stund blev nästan 2,5 timme

Nu äntligen har vi kommit in. Kvart över 10 gick jag och lilleman ut, tjugo i 1 gick vi in. Min planering sprack fullständigt men med trevlig sällskap både för mig och lilleman så blev det lite längre än den där timmen som jag tänkt vi skulle vara ute. Det är kramsnö och väldigt blöt sådan. Men med rätt kläder så är det inga problem, lillebrors overall och stövlar stod emot vätan trots att han mer eller mindre legat i snön sedan vi kom ut. Så även om det sved på kontot när kläderna inhandlades så är det värt varenda krona när man ser hur pass bra de är. 
 
Eftersom det var kramsnö så var vi bara tvungna att tillverka en snögubbe. Gubbe och gubbe, snarare monster med alla dessa ögon. Tur att lillemans bästa kompis plockade många kastanjer i somras så snögubben kunde dekoreras snyggt. 
 
 
Visst är han snygg!!!
 

Nu ska jag och lilleman sova middag även om lilleman mellan gäspningarna påstår att han inte alls är trött. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0