Längesen sist

Tjohoo tjohej, fru ketchup är tillbaka!!!! Har ni saknat mig? Jag visste väl det!!!! Sist jag skrev så var jag i en liten svacka och kroppen sa ifrån genom att jag frös och gick med tjocktröja trots att det var sommarvarmt ute. Det blev bättre någon dag senare och vi tog oss iväg på semester.
 
Semestern ja, det blev en resa söderut till det underbara Skåne. När jag bodde där nere såg jag inte den fantastiska natur där finns med stora slätter och underbara bokskogar. Efter att jag blivit smålänning och bara tillbringade tid i Skåne på semester och en och annan helg började jag se allt det underbara där nere. Så den lilla roadtrip vi gjorde som varade från torsdag till tisdag var helt underbar på många sätt och vis. Vi åkte ner till Malmö på torsdagen och var framme vid tre-tiden. Efter att checkat in på hotellet och gjort avslappningen så satte vi oss på cyklarna och trampade iväg genom halva Malmö till herr ketchups gamla kompisar. Allt för sent kom vi tillbaka med mycket skratt i kroppen till hotellet. Fredagsmorgonen började klockan 6 på morgonen med att packa väskan för en dagsutflykt och sedan intog vi en fantastisk hotellfrulle. Sedan upp på cyklarna igen för att ta oss till Scaniaparken för att uppleva Sommarlov live på plats. Vilken upplevelse, och vilken organisation! Superroligt var det att se på plats även om det var långa väntetider emellanåt. Vädret var fantastiskt även om det var lite disigt över havet. Resten av dagen tillbringades med storasysters kompis familj som bor så nära Sommarlovsbussen man kan komma. På lördagen bar det av till Baskemölla som ligger norr om Simrishamn. Även här var vädret helt underbart med spegelblankt hav och strålande solsken. Vi tillbringade dagen med en annan av herr ketchups gamla kompisar och efter en alldeles underbar lunch bestående av grillad korv och hemmaodlade omsorgsfullt skalade potatisar så packades fikakorgen och vi traskade ner till havet. Efter ett dopp (jag höll mig som vanligt på torra land) så blev det fika innan vi packade in oss i bilen för en resa tvärs över Skånelandet. Lördag till tisdag tillbringade vi i Klippan med omnejd hos min gamla moster, ni vet hon med näverskålen. De dagarna var som vanligt helt underbara som alltid när vi är där. Barnen bodde i poolen medan jag stortrivdes i skuggan under parasollen.
Men även om det varit underbart med en liten semestertrip så finns det även en baksida. Det kostar på alldeles för mycket att vara bland andra människor så mycket och alla dessa miljöombyten har krävt massor  med vila. Så fort jag fått en chans har jag dragit mig undan och bara slösurfat på mobilen utan att egentligen läsa något, när det inte varit avslappning som gällt. Egentligen låter det hemskt men jag börjar längta till semestern är slut och vi kommer in i våra vanliga rutiner igen, och framförallt att jag får tillbaka mina guld värda timmar varje dag då jag är ensam hemma. Som ni vet så är det då jag kan fylla på energidepån vilket underlätta mer energikrävande dagar då jag har folk omkring mig 24 timmar om dygnet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0