En vecka kvar

Nu är det bara en vecka kvar innan det är dags att börja jobba igen. Det ska bli skönt att komma in i rutinerna igen även om det blir att ställa klockan på ringning. Vi är familjen vända-på-dygnet så fort vi är lediga mer än en helg och det är sällan någon är upp innan halv 9 och många gånger är klockan närmare 10 innan alla har kommit upp. Denna sommaren har det varit perfekt att ha det så. Förmiddagarna har för det mesta varit väldig lugna då vi inte gjort mycket mer än ätit frukost och slappat på altanen, inget stress här inte! Eftermiddagarna har vi försökt göra något vettigt som t ex ta itu med vår trädgård som efter 7 år i vår ägo fortfarande ser ut som ett bombnedslag trots många timmars arbete. Buskar har grävts upp, buskar har flyttats och rötter och stubbar har körts till tippen. Skittråkigt i min värld då trädgård är ett nödvändigt ont om man ska bo i hus, tacka vet jag bo i lägenhet, det passar mig bättre. Men då herr ketchup envist vill bo i hus och trivs med det, då får det bli så. Han njuter av att gå och plocka och fixa i trädgården och vilket är väl tur då han envist vill ha en trädgård. Det finns de som påstår att är man uppväxt i hus och med tillhörande trädgård så vill man ha det så när man är vuxen också. Men de har FEL FEL FEL FEL!!!! Jag är uppväxt i hus med gigantisk trädgård så det stämmer inte på alla.

Jag kom visst lite ifrån ämnet om bara en veckas semester kvar. När jag väl börjar jobba igen blir det att cykla till jobbet. Det är min ambition åtminstone. Hur det blir i verkligheten får vi se. Det som avgör är hur jag mår när jag cyklar under viss tidspress som det är att cykla till jobbet och hinna med att lämna barn på vägen dit. Det finns säkert de som kommer att gnälla på mig för att jag tar bilen (ja, det finns fortfarande de i min närhet som inte fattar att jag är sjukskriven och varför) men då får de väl göra det. Jag tar hellre bilen om det hjälper mig att klara av att arbeta än tar cykeln och det saboterar min dag. Men cyklat har jag annars gjort mycket i sommar. Så mycket cykeln har använts i sommar har den inte använts på länge. Och det har gått bra, hjärnspökena har hållit sig på behörigt avstånd och förhoppningsvis gör de det när jag ska till jobbet om 8 dagar också.

Ha en fin dag!


Kommentarer
Postat av: Annika

Hej. Självklart ska du ta bilen om du mår bra av det. Skit i vad andra tycker. Du får passa på att njuta av denna sista vecka nu då. Den började då bra om man gillar värme. Kram på dig.

Svar: Jag kämpar med att inte bry mig så mycket vad andra tycker men det är så svårt. Men bilen har jag för den ska användas och det tänker jag göra!!! Kram!
fruketchup.blogg.se

2013-08-05 @ 16:57:46
URL: http://badtant.bloggo.nu
Postat av: Anonym

Tjaba tjena halloj!!

Svar: Det här är nog den kortaste kommentar jag fått på ett inlägg. Men alla kommentarer är lika värdefulla och välkomna!
fruketchup.blogg.se

2013-08-05 @ 20:06:04
Postat av: Moster

Jag tror ändå att du stormtrivs i ditt gula hus Jessica!

Svar: Jo trivs gör jag. Men hade jag fått bestämma själv utan att ta hänsyn till Herr Ketchup hade det blivit lägenhet direkt.
fruketchup.blogg.se

2013-08-10 @ 07:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0