Viking goretex

Vi tar väl lite reklam såhär på fredagseftermiddagen. När det gäller barnens ytterkläder håller jag hårt på en sak, det ska vara kvalitet. Jag köper rejäla ytterkläder som står emot vatten och som är slitstarka och så ska de andas så de inte blir blöta innuti. När kläderna ska inhandlas beror på när affärerna har bra erbjudanden eller när rabattkupongerna har landat i brevlådan, för handla kläderna till fullpris gör jag inte om det inte är väldigt akut. I höstas köpte jag Viking goretex vinterstövlar till båda barnen. Just Viking goretex har de haft i flera år och vi har alltid varit nöjda, de har aldrig varit blöta eller kalla om fötterna, så länge de inte stoppat snö i stövlarna förståss. Men så har jag fått mina pikar, "hur kan du vara så dum som lägger så mycket pengar på ett par stövlar, varför köpa så dyrt, det är bara märket du betalar för, 200kronorsstövlar duger mer än väl, " osv. Jag har haft tanken på att det faktiskt kanske duger med bara de billigare stövlarna. Men idag fick jag klart för mig hur otroligt bra Viking goretex-stövlarna faktiskt är. 
Solen sken och vårkänslorna kom fram och eftersom jag var hyfsat pigg så ringde jag till grannen och frågade om vi skulle ta en date på lekplatsen. Självklart så nappade hon på det och fika fixades och sedan möttes vi där. Det var bara en liten detalj, lekplatsen har efter att varit full av snö nu börjat förvandlas till en sjö med snö över vattnet på vissa delar. Där det var som mest vatten var det nog närmare en dm djup och vad gjorde barnabus, självklart bodde i vattnet. Fram och tillbaka sprang de eller stod de och hoppade. Jag frågade flera gånger lilleman om han var blöt om fötterna men det påstod att han inte var. Säkert tänkte jag, för hur ska man kunna vara torr om fötterna efter det badandet. Tillsist gick vi hem och jag förberedde mig på att slita av både stövlar, strumpor och byxor för jag var helt säker på att han skulle vara dyngsur. Men vet ni, HAN VAR SNUSTORR om fötterna och byxorna. Stövlarna var dyngsura utvändigt men det hade inte släppt in en droppe vatten och även overallen (KAXS) var torr invändigt. Så till nästa vinter vet jag vad jag kommer att köpa för stövlar, Viking goretex, för de är värda varenda krona. 

Kommentarer
Postat av: Fina Frun

Men så bra!

Svar: Ja, jag är supernöjd! Även om det sved rejält i plånboken när de inhandlades.
fruketchup.blogg.se

2013-04-06 @ 03:57:52
URL: http://finafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0