Väldigt trevlig fredagkväll

Lagom till lets dance började igår så började det även gäspningarna komma från tre fjärdedelar av ketchupfamiljen. Den sista fjärdedelen, dvs fru ketchup, kände snarare lite rastlöshet i kroppen och fick ett väldigt stort behov av en promenad. En halvtimme senare drog jag och en av grannkärringarna ut, och vilken promenad vi fick. Helt fantastiskt underbar. Det gjorde väldigt gott för mitt huvud, ja för hela mig egentligen. 1,5 timme traskade vi och väldigt många ämnen klarades av under den tiden, t ex omgjorda bamsesånger, gröna baljor och hur högt upp på väggen man kan finna hitta resultatet av en magsjukekaskad. Alltid lika trevlig att gå med henne och jag somnade ganska ovaggad sedan. Förrästen när jag kom hem så sov hela familjen, de två yngre i sina föräldrar säng och mannen på soffan. 
 
För att förgylla lördagsmorgonen så måste jag bara låta er ta del av en rolig historia jag läste i TantGlad's blogg (ni hittar henne om ni tittar där det står länkar lite längre ner till höger). 
 
Tre män sitter i väntrummet på förlossningen och väntar på att deras respektive barn ska födas. En är i från norrland, en från stockholm och en kommer från nigeria. De är naturliktvis väldigt nervösa. Plötsligt slås dörrarna upp och ut kommer doktorn- mina herrar, jag har en god och en dålig nyhet. Den goda nyheten är att era fruar har frambringat tre välmående och friska barn. Männen i väntrummet skrek och hoppade av lycka. Men vad är den dåliga nyheten, frågar stockholmaren. -jo säger läkaren, barnen föddes samtidigt och vi har olyckligtvis blandat i hop dem. Nu skulle vi vilja ha er hjälp att identifera barnen. Så att vi får ett lyckligt slut säger läkaren. Norrlänningen springer som en dåre till rummet där de nyfödda barnen ligger. Väl inne i rummet, tar norrlänningen upp en mörkhyad pojke med svart krulligt hår och säger: - ingen tvekan om saken, den här lille är min. Läkaren tittar lite förvånat på norrlänningen och utbrister: - Personligen tror jag nog detta barn tillhör nigerianen. Norrlänningen skakar på sitt huvud och säger: - kanske är det så, men ett av de andra två barnen, är en JÄVLA STOCKHOLMARE och jag tänker inte ta risken.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: TantGlad

1,5 timme det var bra gjort. Bra jobbat. Själv går jag kort och raskt för jag är så otålig med att gå långa promenader. Visst är jag väl lite knäpp va? hehehe.
Historian tycker jag är skitbra och skrattade gott åt den hehe ja.....jävla stockholmare *fniss*
Ha en kanonlördag fru ketchup. kram från mig!

Svar: Jag fixar inte att gå ut och gå själv (där kan vi snacka om knäpp ;) ) men med min kära väns sällskap skulle jag nog kunna gå hur långt som helst.
fruketchup.blogg.se

2013-04-27 @ 08:20:01
URL: http://TantGlad.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0