Vad händer idag?

Lördag idag, och det är inte helt fel. Tänk vad man uppskattar helgerna när man arbetar även när man arbetar så lite som jag gör och fast att jag tycker det är underbart att ha kommit igång med att arbeta. Samtidigt som det är skönt att strosa omkring i pjamas halva förmiddagen och sörpla kaffe så är helgerna ett visst stressmoment. Jag är inte själv många minuter och det kostar på. Men det går bättre och bättre tycker jag.
Vad ska då ketchupfamiljen hitta på i helgen? Herr ketchup och unge herr ketchup är i simhallen på simskola, sista simskolan för den här terminen. Unga fröken ketchup är hemma, ingen simträning för hennes del idag då det står lite annat på programmet i simklubben den här helgen. Jag misstänker att unga fröken kommer och tar telefonen snart för att börja planera dagen med kompisar. Jag ska ta mig en vända till affären då jag misstänker att vi har råttor i skafferi och kylskåp som äter upp allt jag handlar. Ibland känns det som att Maxi är mitt andra hem då jag är där för jämnan och alltid lämnar affären med full vagn. I eftermiddag blir det det vanliga helgplocket, röja lite här och där. Gissar att en och annan kopp gevalia slinker ner också. Sedan ska morgondagen planeras för, vad som händer då får ni veta i morgon kväll.

Tur man kan gå in och ändra i det man skrivit. Idag ska stadens stolthet spela sin första match i ettan. Fotboll är det jag talar om och självklart är det ett damlag som är stadens stolthet. Denna matchen har jag längtat efter att få kolla på sedan det blev klart i höstas att de skulle gå direkt från trean till ettan, snacka om prestation. Men jag inser att jag kan inte göra allt, så det blir att vänta på resultatet framåt kvällen istället och hålla tummarna här hemma. Lycka till rosa!

Ha en go dag och njut av livet, stressa inte ihjäl er utan gör det ni mår bra av och det är bara ni själva som kan avgöra det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0