Två bra dagar!

Så härligt att kunna skriva det men det har varit två bra dagar. Ni som inte vet vad en bra dag i fru Ketchups liv kan jag berätta att det när jag fixar med dagen. Jag får inga större utbrott (det låter mycket värre än vad det är) och jag känner att jag har energi trots att jag gjort någonting. 
När lilleman var hämtad igår så ville han gå ut. Han nöjde sig inte med bara mitt sällskap på lekplatsen utan sprang hem till kompisen för att försöka få med honom ut. Istället för att kompisen kom ut så hamnade jag och lilleman därinne hos kompisen, kompisens mamma (som även är en av de finaste vänner som finns) samt kompisens lillebror. Därinnen blev det lek, mammaprat, mys och underbart gott mellanmål i form av fruktsallad. Sedan drog vi ut på lekplatsen där grabbarna grus sin vanan trogen levde loppan så till sist beslutade två mindre glada mammor att nu fick det minsann bli skiljsmässa till killarnas stora förtret. 
 
Efter en väldigt tidig middag och sedan lite kvällyoggi la sig lugnet över ketchuphemmet det blev en hyfsat tidig kväll efter en ganska ok dag. 
 
I morse blev det lite senare avfärd till jobbet än vanligt. Idag har vi haft planeringsdag och då måste man äta gott! Förutom mitt bidrag i form av choklad fanns även en helt underbar äppelkaka samt muffins och till det massa kaffe som är ett måste. Som vanligt när det är planeringsdag så skrivs det massor och diskuteras massor och vi fick verkligen mängder gjort. Lunchen intogs på det fantastiska stället som har fisk som sin specialitet, så det blev stekt torsk, potatis och remouladsås, mums! Lite jobb till och sedan kände jag att jag gjort mitt så då blev det hemfärd och några timmar i soffan innan lilleman hämtades. Vi drog till lekplatsen och var där en stund och sedan in för att se till så storasyster kom i ordning för sin basket och jag för min easyline. 
 
Nu är middagen intagen, läxor lästa, disken undanplockad och jag ska snart i duschen. Ha en fin kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0