Sover sämre igen

Sista nätterna har jag inte sovit något vidare. Jag vaknar lätt, och ligger ibland och snurrar runt innan jag kan somna om igen. Ofta hänger sömnen ihop med när jag har dåliga perioder. Men nu har jag mått ganska hyfsat ett tag och har till och med kunnat börja minska antalet piller jag tar på kvällen. Igårkväll ökade jag på igen men trots det har jag inte sovit klockrent inatt även om det varit bättre. Sedan slog det mig, är det fullmåne? Nej, så enkelt var det inte annars hade det garanterat varit månskrället som varit boven i dramat. Big bullshit tänker säkert några nu, "säkert att månen påverkar sömnen". Men jag lovar, den gör det. Ungefär 2-3 nätter kring tiden för fullmåne sover jag sämre. Och det utan att ha någon vidare koll på vilken fas månen är i. Däremot när jag sovit dåligt några nätter så händer det att jag kollar lite extra på månen och där är ofta förklaringen. Men som sagt, så var ej fallet den här gången, tyvärr

Kommentarer
Postat av: Ingalill

Du är inte ensam att sova dåligt när det är fullmåne!

Svar: Jag har förstått på fb att det är många som har svårt att sova då. Jag tycker vi ska avskaffa fullmåne, den ställer ändå bara till med besvär.
fruketchup.blogg.se

2013-04-15 @ 23:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0