Ont det gör ont

Så in bombens. För gissa vad som hände jag hämtade lilleman, självklart ramlade jag på asfaltskanten och slog i knät så mina favoritbyxor gick åt skogen. Ett stort hål blev det med massa småhål runtomkring och nej, de går inte att laga. Hade det varit ett par jeans hade det säkert gått att fixa men dessa blir inget snyggt att laga. 



(bilden helt ärligen stulen från MeandI:s hemsida)


Det som retar mig så hiskeligt också är att jag brukar byta till ett par gamla hederliga mjukisbyxor när jag ska till sjukgymnasten men idag brydde jag mig inte om att göra det i och med att jag hade dessa på mig och jag visste att det skulle fungera att göra övningarna i dem. Men hade jag bytt i alla fall hade det varit mina sunkbyxor som gått åt skogen och det hade jag överlevt. Efter att tvätta, plåstrat om, tvättat noggrant efter jag kom hem med lilleman och satt på en gigantisk kompress (ja, den är lite stor men plåster i den storleken hade jag inte) så gick jag in på MeandI:s hemsida för att beställa ett par nya då jag älskar dessa byxor. Tänka sig, jag hittade och glad i hågen ska jag slänga iväg en beställning, vad upptäcker jag då, självklart finns de inte i min storlek då de är från förra kollektionen. Så det var bara att skicka iväg ett mail till en säljare och fråga om hon kunde få tag på ett par åt mig i rätt storlek. Insåg förrästen nyss att det nog var bra med en rejäl kompress och inte bara ett plåster, det har redan börjat blöda igenom, najs. 

 
 
 
Så kom igen nu kära ni, skriv lite tycker-synd-om-fruketchup-kommentarer, det tycker jag att jag är värd. Och om någon av er har ett par Slim Sweatjeans Mole från Meandi i storlek medium så köper jag de gärna av er, bara de inte har hål på knät. 
 

Kommentarer
Postat av: Ingalill

Stackars lilla du, tur du hade hjälp med omplåstringen! Hoppas du kan hitta nya byxer till dig, men du det kunde varit värre skada! Kram

Svar: Någon hjälp med omplåstring fick jag inte, det fick jag göra själv. Och han jag delar bostad och barn med håller sig hemifrån, tycker det var dåligt att han inte släppte allt på jobbet för att komma hem och ta hand om mig.
fruketchup.blogg.se

2013-04-03 @ 17:49:08
Postat av: Anonym

Krya på dig och var rädd om knäna du vet ju hur dåliga knä vi har släkten. Skickar med lite blommor till dig 💐💐

Svar: Tack!
fruketchup.blogg.se

2013-04-03 @ 18:10:06
Postat av: Ann-Christin Halvarsson

Stackars liten. Se till att du inte frestar på knäet mer nu. <3

2013-04-03 @ 19:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0