Jag har bestämt mig

Sedan påsk har det varit någonting varje helg, och många gånger saker som är stressfaktorer för mig. Har det inte varit att herr ketchup har arbetat så har det varit simtävlingar eller någon annan aktivitet förutom alla vanliga "måsten" som finns. I maj är det ännu fler saker som står på schemat och två av helgerna skulle vi vara borta precis hela helgen, och det kostar på, alldeles för mycket. Det räcker egentligen att jag är iväg en heldag bland andra människor så kommer det som ni vet världens baksmälla efteråt, då kan ni tänka er hur det är att vara iväg en hel helg. Efter många och långa diskussioner här hemma så är det äntligen bestämt hur det blir. Ena helgen åker vi iväg alla, men då blir det från lördag lunch och sedan hemgång direkt på morgonen dagen efter. Den andra helgen får herr ketchup åka iväg själv då det är hans aktivitet (ja, det är det egentligen båda helgerna men jag kände att jag var tvungen att följa med ena helgen) som står på schemat. Dessa beslut vet jag inte är populära, men jag känner att jag måste välja. Ska jag följa med båda helgerna och det hade blivit från fredag till söndag båda helgerna så hade jag mått uruselt efteråt och då riskerat att ta ett rejält kliv bakåt med risk för ett tag hemma igen, fast då hade andra i min omgivning varit nöjda och glada (alltså inte för bakslaget utan för att jag följde med och gjorde som andra vill). Nu tog jag det andra beslutet att kortar ner ena helgen samt stannar hemma själv med barnen den andra helgen och nu vet jag att jag inte är speciellt poppis vi vissa ögon. Istället vet jag att jag kommer att "överleva" maj månad och (förhoppningsvis) klara av det jag gör samt alla andra aktiviteter som är på hemmaplan. 

Jag vet att det kommer bli många diskussioner kring detta och det kommer att snackas dynga så det luktar skit lång väg (bakom min rygg!!!!!), men så här är det. Det som skrämmer mig är att det tydligen fortfarande finns människor som inte fattar att jag är sjukskriven och varför jag är det, samt vilka konsekvenser olika handlingar får. 

Kommentarer
Postat av: TantGlad

Du ska gjöra det som känns bäst För dig.
En fin fortsatt lördag och DU! Skit i vad andra tycker.
Kram från mig.

Svar: Tummen upp för det!!!
fruketchup.blogg.se

2013-04-27 @ 16:19:11
URL: http://TantGlad.bloggo.nu
Postat av: Viktkamp

att du inser din begränsning är en styrka i sig, styrkekramar

Svar: Tack!
fruketchup.blogg.se

2013-04-27 @ 22:49:24
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Postat av: gitsan

Hej! Hittade hit via Badtanten.
Jag tycker det är bra att du sätter ner foten och gör det som känns bra för dig! Låt andra tycka vad de vill, du är dig själv närmast.

Svar: Välkommen till min värld!
fruketchup.blogg.se

2013-04-28 @ 06:59:49
URL: http://lagom.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0