Det gör ont när knoppar brister

Men vad jag längtar. Björkarna brukar slå ut omkring sista helgen i april men då helgen snart är slut så stämmer det inte iår. Men det är så väldigt nära. 
 
(Det var här ett fint kort skulle vara på en av de fina knopparna som är på björken utanför garaget men jag vill inte gå ut och ta kort iklädd min pjamas, så kul ska vi inte ha det)
 
Man ser lite av det gröna lövet och det är inte långt kvar nu tills det kommer fram riktigt. Jag älskar våren, den är helt klart den bästa årstiden. Bara att se allt bli grönt, det blir varmare, på kvällarna är det ljust länge, man slipper tjocka jobbiga vinterkläder osv gör att man inte kan bli annat än positivt. Ja, en nackdel finns såklart och det är all pollen, den tycker vi inte om då lilleman inte mår så bra av den, och sen de där myggorna som snart börjar komma, de tycker vi heller inte om. Men nu blev det negativt, det vill vi inte heller, vi går tillbaka till trevligheter istället. En annan trevlig sak med våren är att herr Ketchup fyller år, närmare bestämt på lördag. Och det här med födelsedagar älskar jag, framförallt presenter och överraskningar. Presenter ska inhandlas nu i veckan, det tråkiga är bara att han bara sagt en sak han önskar sig och den saken ska han få. Vad han mer ska få måste jag klura på, men det är hela sex dagar kvar. En överraskning har jag beställt till honom idag i alla fall. Den kommer han bli glad för, det vet jag. Vad det är? Det kan jag inte skriva här, kan aldrig vet om han är här och läser. Men kort på överraskningen kommer på lördag!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0