Tumme upp tumme ner gräv en grop

Så var det äntligen helg, på både gott och ont. Ont för att jag har människor runt mig hela tiden, det kostar på även om det är människor jag älskar. Gott för att det är rätt skönt att lulla runt här hemma i pjamas och kaffekopp i handen. 

Herr ketchup är i simhallen varje lördagmorgon. Han avancerade direkt från ingenting till simträning i masters/triatlongruppen. Själv har jag gått en nybörjarcrawl och nu andra omgången på fortsättningsgruppen. Och jag långt ifrån snabbast i den gruppen. Men jag tror nog de andra är rätt glada att jag är med, de får ju vila så länge innan jag är färdig med varje delmoment.
 I torsdags så filmade tränaren oss för att vi skulle få se själva hur det såg ut och på så sätt kunna se vad vi behöver tänka på. Jag har sett framför mig hur roligt det ser ut när jag simmar, flämtandes med misslyckade armtag osv. Men jag hade fel! Det såg helt ok ut. Sedan finns det inget som inte kan bli bättre. Bentagen är långt ifrån perfekta och rotationen sitter inte klockrent och armarna ska inte korsa mittlinjen men det ser ut som crawl när jag simmar! Jag som varit livrädd för att simma när andra tittar på av rädsla för att bli utskrattad. Däremot höll det på att gå fel redan innan vi ens började simma, men jag upptäckte felet innan jag lämnade duschen. Gissa vad? 



Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Kul att simma. Snart sitter tekniken för dig med. :-)

2015-03-30 @ 06:24:03
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Annika

Ha, ha....... Då jag nu tillbringar hela dagarna på badis så har jag sett både det ena och det andra;) En riktigt GLAD PÅSK önskar jag nu dig. Och massor av sol för det har vi och nu ska jag UT.
Kram

2015-04-03 @ 10:14:01
URL: http://badtant.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0