Varning varning varning

Nu är det äntligen dags för min lille Nissebil att bli lagad efter den lilla krocken för någon månad sedan. Jag och två grannkärringar skulle köra bort Nisse till verkstan för att sedan ta en promenad hem igårkväll. Herr ketchup har ont i halsen och han bad mig åka inom affären och handla halstabletter. Jag hade ingen lust att ta med hela plånboken och några kontanter hade jag inte så jag la ner ica-kortet och körkortet i mitt iphonefodral (ni vet det snygga med autograferna på). Fodralet har kortfickor så jag tyckte det var en bra idé till jag skulle betala. Det gick inte, kortet var oläsbart. Vi testade allt, dra det fort, dra det sakta, torka av det, testa i en annan kassa men icke sa nicke, det gick inte!!!! Kortet var avmagnetiserat och vet ni varför? Jo i iPhonefodralet finns det en liten magnet som gör att man kan stänga det. Fullständigt idiotiskt måste jag säga, kortfickor som man uppenbarligen inte kan använda till att förvara kort i. 
 
Promenaden blev trevlig som alltid i gott sällskap. Viktiga ämnen som bokstavs- och sifferkombinationer, klassindelningar samt sär skrivningar diskuterades. Så trots den deprimerande anledningen till promenaden samt eländet med korten så blev det bästa tänkbara slut på helgen. 

Kommentarer
Postat av: Fröken iDA

Härligt med en trevlig avslutning!

Svar: Visst är det. Har söndagskvällen varit bra blir måndagsmorgonen så mycket enklare.
fruketchup.blogg.se

2013-05-14 @ 22:26:52
URL: http://idakoden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0