Onsdagsfunderingar

Till att börja med, en nattlig rapport. Jag har sovit gott, hela natten. Det var första gången på 1-2 veckor jag gjort det. Jag insåg mina begränsningar och tog det tredje tabletten istället för att bara ta två tabletter på kvällen och den där tredje gjorde susen. 
 
Sedan till mina funderingar. Varje onsdagkväll och lördagkväll drömmer jag om vad jag ska göra när jag vinner storvinsten på lotto. En ny bil står på önskelistan, liksom lite renovering och sedan ska närmsta sörjande få en slant. Men i söndags fick jag mig en tankeställare, och det var egentligen inget nytt utan något jag innerst inne redan vet. Vi var i kyrkan då det var terminsavslutning på kyrkans barnaktiviteter (och nu fick jag en flashback till barndomens söndagsskolefester) och däribland kören som storasyster gått på. Barnkören framförde en musikal som kort handlade om ett barn som träffade en fe och fick önska sig vad hon ville, men på slutet var det inte pengar som var det viktigaste utan något annat. För pengar är inte allt, även om det är väldigt bra att ha. Jag kände att jag fick mig en rejäl känga, här drömmer jag om massa pengar när det finns som mycket annat att önska sig. Tänk om jag kunde önska mig frisk, det är så mycket viktigare än alla pengar i världen. Likaså, de underbara sommarkvällarna som kommer snart (ja, myggen vill jag förståss inte ha då men allt de andra). Jag önskar mig också mycket hellre att släktingar och vänner slipper sjukdomar och elände och får ha ett liv utan elände från och med nu. Mina underbara vänner vill jag inte heller var utan, för jag tror knappast inte att jag varit lycklig om jag bytt ut alla mina vänner mot pengar. Det finns hur mycket saker som helst att vara tacksam för och som man önskar, men som inte har med pengar att göra. Tänk om man kunde ha det tänket med sig varje dag istället för att tänka på prylar, att vara tacksam för det man har istället., 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0