Nej!!!!

Det är det jag tränar på just nu, att säga NEJ! Framförallt att säga nej till mig själv när det kommer upp något som jag vill göra men som jag innerst inne vet att jag inte ska göra för att slippa bakslagen. Men det är inte det lättaste, och många gånger kommer det berömda dåliga samvetet för att jag inte ställer upp för de som behöver hjälp. Många gånger handlar det också om barnen, "nej, mamma orkar inte just nu" och då är det dåliga samvetet extra stort. Samtidigt så finns det mer och mer energi till saker och då kommer nästa problem, att gallra, och det är så svårt. Jag vill göra allt som jag får lust till och jag vet att jag inte kan göra det. Tänk om det funnits en enkel mall att följa där det stod allt jag skulle göra och inte göra och som visste om min dagsform. 

Kommentarer
Postat av: Fina Frun

Det är svårt att säga nej, men bättre än att säga ja och sedan göra det halvhjärtat... kram!

Svar: Jag försöker tänka så också. Har jag lovat att jag ska göra något så ska jag göra det också och det är en del varför jag är i den situation jag är. Hade jag lärt mig säga nej för början hade det varit så mycket enklare. Ha en fin dag
fruketchup.blogg.se

2013-05-05 @ 10:16:33
URL: http://finafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0