Lagledarträff

Detta har varit en riktigt bad vecka. Även om den innehållit många ljusglimtar också. Jag känner att jag inte varit riktigt 100, varken i hvuudet eller i kroppen. Hostan är kvar men den kommer nästan bara utomhus eller vid dåligt luft så jag är helt säker på att det "bara" är astman som spökar. Det blir massvis med mediciner och det tröttar ut mig något fruktansvärt samtidigt som jag blir orolig i kroppen, och det gör att jag sover dåligt trots att jag är trött. Snurrigt eller hur. 
 
Så det är väldigt blandade känslor att herr ketchup (eller jag kanske skulle kalla honom migränmannen istället) är iväg även denna helg. Men detta eländiga Göteborgsvarv har han sett fram emot i ett års tid så när varken migrän eller förkylning (nej han är inte förkyld längre men var så sent som i tisdags) stoppar honom är det nog inte någon idé att jag göra det. Bara att bita i det sura äpplet och gilla läget. Fast med välfyld kyl och frys så slipper jag åtminstone åka till affären, det är alltid något. 
 
Idag har jag varit på lagledarträff. Egentligen är det inte jag som är arbetslagsledare utan det är min kollega men alla på jobbet (utom jag då) åkte på kosläpp i förmiddags. Jag skulle så gärna varit med för vilken upplevelse det måste vara men eftersom jag bara arbetar två timmar om dagen så fanns inte tiden till det. Istället blev det då lagledarträff. Då sitter en representat från varje förskola samt de två föreskolecheferna. Samma punkter (fast med olika innehåll) diskuteras varje gång plus att de läser en bok som jag tror heter Inre Ledarskap. Eftersom jag så sent som igår em fick veta att jag skulle gå hade jag såklart inte gjort dagens läxa men det var inget större problem att komma in i diskussionen. Kapitlet handlade om avundsjuka, och såklart var det avundsjuka på jobbet det handlade om. Det handlade mycket om avundsjukans för och nackdelar och att vi reagerar olika som människor på olika saker. Även hur vi ger feedback diskuterades och hur viktigt det är att ge positivt feedback och mena det. Spännande ämne var det och även om huvudet var som en enda gigantisk supersnabb karusell så var det kul att vara tillbaka i lagledargruppen även om det bara var för en gång. Efter två omgånger avslappningsövningar var jag tillbaka på banan igen, tack och lov. Nu ska jag bara berätta för mina kolleger på måndagkväll vad som sades. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0