Kalas hela dagen (nästan åtminstone)

Idag fyller herr Ketchup år, och glad är jag för det för nu är han och jag lika gamla och det är viktigt! Dagen började såklart med frukost på sängen, eller frukost och frukost, något gott som han fick hjälp barnen att äta upp. 



Hans väldigt välsjungande fru och barn stämde in med otroligt vacker sång även om det från unge herr ketchup snarare lät som massa fnitter. Efter paketöppningen övergick födelsedagen till en vanlig lördag med massa måsten i några timmar. Trötthetsdippen hos mig kom efter lunch och efter två delvis misslyckade försök kunde jag äntligen vila och återfå lite energi vilket behövdes inför återinförandet av födelsedagsfirande. 

På slaget 3 ringde det på dörren och grannfamiljen bestående av lillebrors bästa kompis med lillebror och föräldrar (varav mamman är min fina promenadkompis) kom för att kalasa. Med sig hade de överraskningen som jag beställt förra veckan åt herr ketchup. 
 
 
En likadan tårta (fast med annat namn såklart) blev vi bjudna på när lillemans kompis fyllde år och herr ketchup har pratat mer än en gång om hur fantastiskt god tårtan var. Så kunde det bli en bättre tårta till herr ketchups födelsedag än denna? Jag gissar att det lär bli fler tårtor som kommer att beställas från grannen, en får gärna tillverkas till fru Ketchups födelsedag!

I övrigt kan meddelas att kalaset blev en lagom tillställning, helt på min nivå. Barna bus busade medan vi andra hade altanhäng eller stod i köket. Nu kväll och jag misstänker att vi kommer snarka tidigt ikväll. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0