Hipp hurra för förskolan idag!!!

 
Idag är det förskolans dag. Den firas över hela Sverige och det är alltid tredje torsdagen i maj. Vad man hittar på är lite olika och jag har varit med om både OS och bussresor. I år var det ett gemensamt firande i hela kommunen. Samtliga förskolor var inbjudna till vår idrottsplats där det skulle vara olika aktiviteter. Jag var själv inte med men för att sammanfatta lillemans kommentar innan han helt utslagen somnade så var det roligt, man fick göra expriment och så fick man blåsa såpbubblor. Vad det var för fler expriment vet jag inte, men roligt hade han och det är det viktigaste. 

Min avdelning valde att inte vara med på det stora firandet. Det är som bekant en småbarnsavdelning jag arbetar på och vi valde att vara kvar på förskolan och ha lite festligheter där. Vi tog fram vår vattenbana (för finns det något roligare än vatten när man är liten????) och vi målade på staffli utomhus (också kladdigt och härligt). Men lagom till det roliga skulle börja så var det hemgång för mig, arbetar man bara två timmar så gör man. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0