Har ni saknat mig?

Jag vet att jag varit lite dålig på att skriva sista dagarna. I måndags kväll var det ap-träff i hönsgården igen. Som vanligt massa diskuterande, både bra och mindre bra saker. Efter två timmar i surret var jag väldigt slut i huvudet och det var väldigt skönt när det var läggdags. 

I tisdags var det ingen vanlig arbetsdag för då var det en av tre stängningsdagar. Det innebär att skolor, förskolor och fritidshem är stängda och alla personal är på utbildning och/eller något annat spännande. Den här stängningsdagen var lite annorlunda än vad de brukar vara. Ofta är det en föreläsning där all personal från förskolan är med och ev efter halva dagen arbetar man i sina arbetslag med olika uppgifter. Tisdagen började med information från förvaltningschefen samt utvecklingsledaren. Sedan var det dags för workshops. Vi hade på förhand fått välja vilka två vi skulle gå på och jag hade valt "dokumentation och utvecklingssamtal" samt "aktionsforskning". Det var helt rätt val kände jag! Båda var bra men den om dokumentation och utvecklingssamtal var den jag verkligen behövde mest. Det året jag har varit hemma har det hänt så otroligt mycket på den biten så jag känner att jag ligger väldigt långt efter de andra men tack vare den timmen i tisdagsförmiddag så fick jag mycket matnyttigt med mig, det är bara det att jag vill ha mer!!!! På eftermiddagen arbetade mina kolleger med kvalitetsredovisningen medan jag låg hemma på sofflocket och vilade huvudet efter förmiddagens surr. 
 
Jag hade träning inbokad på kvällen men host host host gjorde att det inte blev något, tråkigt nog. 
 
Vad jag gjorde i går kommer jag faktiskt inte ihåg. Det var inte mycket som hände åtminstone, jobb, hem, äta, vila, hämta barn.... det gamla vanliga alltså. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0