Där drog han igen

Även denna helgen håller sig herr ketchup borta. Istället för att dra till 08-landet drog han till 031-landet dvs Göteborg. Där ska han springa i tvåkommaen mil eller något sådant. Resan började väldigt bra. Efter 20 minuter kom han på att han glömt startbeviset. Bara att vända och köra tillbaka för att hämta det lilla pappret. Några mil innan den stora staden fick han migrän, och var tror ni migränmedicinen är?
 
 
Hemma, såklart. Han får tydligen minnesförlust när han får ett litet anfall. Jag glömmer inte. För har man sett honom ligga och kvida värre än jag gjorde när barna bus föddes, och han tillsist hänger över toastolen och tömmer magen genom munnen så påminner man honom om dessa eländiga tabletter. Jajaja, får man ofta till svar, det fixar sig. Och var är de när han behöver de som mest? Inte där han är åtminstone. Nu försöker han mota migränen med vanliga panodil vilket enbart kommer att hjälpa en liten stund. För så många gånger har jag varit med att jag vet att det är på det viset. För åka iväg för att hitta ett apotek som är öppet nu är inte högsta prioritet när man har ett STARTBEVIS att hämta ut. För detta startbevis är såklart mycket viktigare än att få tag på medicin så han kan stoppa migränen så han mår någorlunda imorgon när han ska springa tvåkommaen mil. För det är väl en barnlek att springa tvåkommaen mil så det kan man väl göra i sviterna efter ett litet migränanfall som man får för sig att bota genom att stoppa i sig några panodil och hämta ett livsviktigt startbevis. 
 
Jaja, jag sitter här många mil bort och slipper torka svett ur pannan på min stackars make samtidigt som han kräker. Istället är det ännu en mamma-barnabushelg. I morgon ska vi hänga på lekplatsen igen och dagen lär avslutas med en stor godispåse framför mello. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0