Dagens ilandsproblem

Om man som jag bor i en stad modell mindre är det inte alltid ett nöje när skor ska inhandlas. Jag är en sådan besvärlig konsument som vet precis vad jag vill ha och jag nöjer mig inte med något sämre. Vet jag att ett märke är bra, både genom att det är hållbara skor samt skor som är bra för fötterna samt gärna är vattentäta, så är det just det märket jag köper. Argumentet att barn växer ur sina skor istället för att slita ut dem och därför ska man köpa billiga skor, köper jag inte. Mer än en gång har jag köpt billigare skor och de skorna har blivit utslitna och istället för att köpa ett par dyra skor (som sedan någon annan kunnat ärva) per säsong har det blivit två par billigare som varit helt slut och fått kastas. Nu är det då dags igen, skor måste inhandlas. Jag och lilleman har traskat stan runt och letat efter skor men hittar inga som uppfyller mina krav på skor. Helst av allt hade jag köpt av någon affär på hemmaplan eftersom jag tycker de ska gynnas, men tyvärr, det blir Footway (två rabattkuponger har jag kvar sedan tävlingen, och de lär behövas) eller Brandos. 

Kommentarer
Postat av: Jessica Sandén

Det heter ju att man får vad man betalar för. Och jag håller absolut med dig. Jag lägger hellre mer pengar på ett par riktigt bra skor än mindre pengar på ett par som ändå är uppslitna innan jag hunnit ut ur affären. Har vid något tillfälle handlat skor till barnen på skopunkten. Så otroligt billigt och bra att kunna köpa 3 par och bara behöva betala för 2. Verkligen JÄTTE bra.....om man bortser från att jag då måste köpa skor igen både 2 och 3 gånger under en säsong för att dom slits ut så snabbt.

Svar: Just skor är det så med, eller rättare sagt ytterkläder! Hellre betala lite mer och få bra kläder än lite och få mindre bra kläder.
fruketchup.blogg.se

2013-05-02 @ 15:21:41
URL: http://www.trullsans.blogg.ser

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0