En mat(t)ig fundering

För ett tag sedan råkade jag som ni säkert minns ut för en liten mattolycka. Efter denna olycka har har vi numera (om vi inte räknar barnens rum och hallen) enbart två mattor. En ligger under soffbordet och en bor på altanen. Häromdagen började jag fundera på det här med mattor efter en liten mjölkolycka.
 
 
 
 
Väldigt många människor i mina föräldrars generation envisas med att ha mattor överallt, och då menar jag verkligen överallt. Det ska vara mattor i hallen, på toaletten, i vardagsrummet, nedanför sängen, i köket, under finbordet, under köksbordet, ja precis överallt där det får plats en matta. Många gånger kan jag väl tycka det är ok men vissa saker förstår jag inte exempel varför man envist ska ha en matta under matbordet eller nedanför diskbänken. För hur äcklig blir inte denna matta när det spills för det gör det!!!! Olyckan på kortet ovan är en väldigt väldigt vanligt förekommande olycka i familjen ketchups hem och om där nu legat en matta hade den mattan varit indränkt i mjölk. En matta indränkt i mjölk luktar rätt äckligt efter ett tag och jag undrar hur dessa människor med matt-tvång agerar när deras matbordsmatta är indränkt i mjölk.
 
1. De skickar iväg mattan på tvätt och blir många pengar fattigare.
 
2. De inhandlar en gigantisk tvättmaskin för dyra pengar och tvättar mattan själva.
 
3. De lägger ut mattan två tvättstugegolvetoch försöker skura den med tveksamt resultat.
 
4. De lägger lite hushållspapper över och försöker torka upp mjölken vilket i definitivt resulterar i en matta som stinker sur mjölk.
 
Då inget av dessa alternativ låter speciellt lockande så låter jag nog även hädanefter bli att ha matta under matbordet och tar enbart en trasa och torkar upp golvet. 

Kommentarer
Postat av: Ingalill

"I mina föräldrars generation" Jag har inte matta under matbordet och ingen matta i köket!! Då måste jag vara i en annan generation?? ;)

Svar: Då är det du som är undantaget som bekräftar regeln.
fruketchup.blogg.se

2013-07-20 @ 21:47:56
Postat av: TantGlad

Hejsan.
Jag är född 1967 och jag är nog lite lillgammal hehe....för jag tycker det blir mysigt med mattor och skönt är det under fötterna åkso.
Men du har ju rätt i vad som händer då man har mattor. Lite opraktiskt åkso och jag tycker nog så åkso.
Kramen från mig!

Svar: Visst är det skönt att gå på mattor det håller jag med om. Fast inte så skönt så jag vill ha speciellt många. Kramen tebax
fruketchup.blogg.se

2013-07-22 @ 07:37:26
URL: http://TantGlad.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0